sobota, 15. marec 2008

KHICHDI

Khichdi, khichdee, khichadi, khichuri, khichari … so vse imena za indijsko jed, ki je v osnovi sestavljena iz dala in riža basmati. Ta enostavna jed je priljubljena tako v severni, vzhodni in tudi zahodni Indiji, a se njena priprava in okus med deli razlikujeta.V Bengaliji khichdi pripravljajo v času monsunskega deževja in ga skuhajo kot bogato jed, ki poleg riža in dala vsebuje veliko zelenjave, ghija in močnih začimb. V severnem in zahodnem delu pa khichdi pripravljajo popolnoma drugače, in sicer kot zelo enostaven obrok, ki ga kuhajo za bolne ljudi in starejše. Kichdi je tudi prva hrana, ki jo dajo dojenčkom, ko se prenehajo dojiti, in je torej kot uvod v »odraslo« hrano.

Mung dal je nasploh bogat z beljakovinami, vendar lahko telo, če je ta kuhan skupaj z basmati rižem, uporabi več kot 80 % njegovih beljakovin. Če ga uživamo samostojno, telo izkoristi le okoli 60 %. 100 g mung dala vsebuje kar 22 g beljakovin, 10 g vlaknin ter … 1 g maščobe.

Ker je Chinu bolan, sem mu naredila kichdi, čeprav se mi recept ni zdel nič posebnega. Ko sem jed poskusila, pa sem se odločila, da jo naredim še naslednji dan in da bo sploh bolj pogosto na sporedu. Je namreč lahka, zdrava in enostavna za pripraviti. Super kombinacija!Sestavine:
  • 1 skodelica riža basmati
  • 1 skodelica mung dala
  • 1 žlička kurkume
  • 1 žlička zmlete rimske kumine
  • 1 žlička zmletih koriandrovih semen
  • 1/2 žličke garam masale
  • ½ žličke čilija v prahu
  • 1/4 žlicke asafetide po okusu
  • sol
  • 6,5 skodelic vode
Postopek:

  1. Riž in dal speremo pod hladno vodo in ju za 10 min-3 h namočimo v vodi, ki smo ji dodali vse ostale sestavine.

  2. Kuhamo, dokler se riž in dal ne razkuhata in celotna zadeva ne postane malo pacasta.
Če želimo redkejši kidchdi, dodamo po okusu več vode.


Sledi zadeva, ki se imenuje tadka ali poppu in je zelo običajen postopek v indijski kuhinji, namenjen, da določeno jed odišavi in začini, in se zelo pogosto uporablja pri jedeh iz dala. In sicer: Segrejemo malo ghija (masla ali olja), ki mu dodamo začimbe in jih pražimo. (Vsaka začimba zahteva določen čas praženja, zato je zelo pomembno,v katerem vrstnem redu dodajamo začimbe). Čisto na koncu, ko je jed že skuhana, tadko polijemo po jedi, kjer zacvrči (cvrčanje je njen zaščitni znak) in zmešamo.


TADKA ZA KICHDI

  • 1 žlička črnih gorčičnih semen
  • 6 curryjevih listov
  • 1-2 žlici olja, masla ali ghija
Maščobo segrejemo, dodamo gorčična semena in curryjeve liste ter prazimo, dokler semena ne začnejo pokati. Takoj ko začnejo pokati, tadko zlijemo na kichdi in postrežemo skupaj z jogurtom in »picklesi«.

Če nimamo mung dala, ga lahko zamenjamo s katero koli drugo lečo.



5 komentarjev:

Kamala Manjari dd pravi ...

Lepooooo, vesela sem da sem končno mogla videt tvoj blog...
Sem ga dolgo iskala...
Hvala ker v povezave imaš moj link.

Haribol

Y.F. Kamala Manjari dd

pomladka pravi ...

Hej, Kamala!
Pogrešam tvoj blog, odkar je odprt samo za povabljene bralce! Pogrešam ga zelooooo....

Kamala Manjari dd pravi ...

Hej...planiram knjigo izdat...pa to je edin način kako lahko zaščititm svoje recepte. Lahko pa ti dovolim pristop...stem da recepte ne daš nobenmu, velja? :-)

Lep pozdrav

yf Kamala Manjari

pomladka pravi ...

Kamala,
obljubim, da ne dam receptov nobenemu. Obljubim tudi, da kupim tvojo knjigo, ko jo izdaš. V redu?
Če mi dovoliš dostop, kaj moram naredit? Sem bolj leva za nekatere računalniške stvari:-)

Kamala Manjari dd pravi ...

Zmenjeno :-)

Dej mi samo tvoj email...da ti pošljem povabilo...

Smo na vezi

pozdrav